Padel

Vi har 8 platser på NIU-padel

Sedan hösten 2023 har Filbornskolan padel som NIU-sport.

Helsingborg är den naturliga platsen för att utvecklas inom padel. Här bor och tränar stora delar av den svenska eliten. Det ger möjligheter till bra utbyten, både på skolans tränarledda pass och utanför skoltid.

Träningen har sin bas i Ödåkra, strax norr om Helsingborg. Padeltränare är Fredric Bengtsson som har mångårig erfarenhet inom sporten, framförallt inom utveckling av unga spelare.

Undervisningen ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter i padel samtidigt som du läser ett gymnasieprogram. En förutsättning för att läsa detta program är att du anses vara idrottsligt kvalificerad att gå utbildningen. Det finns endast ett begränsat antal platser. Vidare måste du ha betyg för att komma in på en utbildning som kan kombineras med din padelsatsning.

Huvudmomenten i padelprogrammet

• Teknik