Bordtennis

Vi har 4 platser på NIU-bordtennis

På bordtennisgymnasiet på Filbornaskolan i Helsingborg kan du kombinera en elitsatsning i bordtennis med dina studier. Eleverna på bordtennisgymnasiet kan gå olika program och samtidigt delta på bordtennisgymnasiet. Helsingborgs bordtennisgymnasium har funnits sedan slutet på 1900-talet och är ständigt under utveckling för att hålla sig i framkant. Vi vill stå för en möjlighet till utveckling för Skåne och Sveriges ungdomar.

Vår idé är att ge eleverna fördjupade kunskaper inom bordtennis, träning – samt näringslära, vilket vi tror ger eleverna en positiv utveckling. Gymnasieträningen sker 3 förmiddagar i veckan (2 bordtennisträningar samt 1 gympass). På kvällstid har eleverna möjlighet att delta i BTK Rekords ordinarie träning måndag till torsdag.

Vi ska ge eleven de verktyg som behövs för att kunna nå så långt det bara går. Det gör vi bland annat genom att ge utbildning i bordtennis, styrketräning, träningslära, näringslära, idrottsskador samt ledarskap.

• Vi tror på att utveckla den enskilde elevens teknik inom både bordtennis och styrketräning.
  • Vi tror på ett bra samspel mellan elev och tränare och skola för maximal utveckling.
  • Vi tror att vi med en stark gemenskap i gruppen når ännu längre.
  • Vi tror på individuell utveckling (individuella utvecklingssamtal ingår.)

Vår förhoppning och målsättning är att du som elev hela tiden ska utvecklas positivt i din bordtennis, dina studier, mentalt samt socialt. Och naturligtvis att du ska ha roligt!
Många av dem som gått på bordtennisgymnasiet på Filbornaskolan har nått landslaget som juniorer och senare som seniorer.

Träningsdagar

• Måndagar